dinsdag 28 februari 2017

Vierhuizen provincie Groningen


Een paar weken terug gingen we op een zondagmiddag geocachen in/rondom Vierhuizen, een klein dorpje in de gemeente de Marne, provincie Groningen. Ongeveer 10km voorbij Lauwersoog.
Dus eerst met de auto op pad. Wat ik altijd erg mooi vind is het open landschap dat net voorbij Anjum begint, verderop zie je de sluizen al met aan de ene kant het Lauwersmeer, en aan de andere kant de Lauwerszee. Op Lauwersoog kun je heerlijk uitwaaien, vis eten, en de veerdienst naar Schiermonnikoog ligt daar. 



Maar wij reden verder richting Vierhuizen.
Daar moesten we vragen beantwoorden om zo het eindcoördinaat te bepalen. De route was ongeveer 7km. Een prachtige weidse omgeving. Vierhuizen lag net achter de oude dijk, mooi gezicht van een afstandje. 




In het dorp stond ook een hele mooi kerk, oorsprong 12e/13e eeuw(wikipedia)
In 2007 gerestaureerd met een bedrag dat ze gekregen hadden via het programma " de Restauratie" welk toen door de AVRO uitgezonden werd. ( bron google)
Echt heel mooi gedaan!

voor

Na

de banken hebben nu een diep blauw/groene kleur.
Je bent hier iedere dag welkom voor bezichtiging.
Nog wat foto's van buiten het dorp die middag.












Grongingen heeft ook een heel goed fietsknooppuntennetwerk.


Het was een fijne middag, groetjes 😊












2 opmerkingen:

  1. Nu maak je me alweer enthousiast voor het Hoge Noorden. Gisteren ook al in je brief met kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het Hoge Noorden is mooi :-)
      En fijn dat de kaart goed aangekomen is.
      Groetjes

      Verwijderen

De Bieb

Ik kom regelmatig in de Bibliotheek, de Bieb. Vanaf dat ik ( denk ik )8 of 10 jaar was ben ik al lid. Eerst in Nieuwegein, later toen ik in...